Archive for February, 2010

NIZARRRR….LU SAPA…???

February 12, 2010

Alloooooooooo… Nizar Jamaluddin, sedar diri sikit…, Lu sapa di Perak. Lu bukan MB…Lu bekas MB paling singkat dalam sejarah Malaysia. Lu bagi syarat…diulang…Lu bagi syarat nak kerjasama dengan BN…??? Please…jangan buat lawak sangat, Lu ni…ada pun tak menambah, takde pun tak mengurang. Tanpa Lu ngan konco-konco lu yang lain pun BN boleh buat kerja lebih baik dari Lu orang ada tau…!

So…, kalau lu nak tolong BN…lu boleh tolong. Kalau lu rasa tak mahu nak tolong, ada ker BN kisah sangat. BN pun tak kan kisah punya. Cuma ingatan pada lu Nizar, sudah-sudahla…tolong jangan buat hal lagi bersidang bawah pokok…rakyat pakat gelak, macam cerita P. Ramlee la pulak. Please…kami kesian tengok korang pakai blazer cantik-cantik, berpeluh-peluh bawah pokok bersidang. Lagi kesian Sivakumar, siap berjubah speaker lagi.

Dah la tu…boleh tak tolong jangan buat lawak bodoh lagi….! Paling penting…, bagi tau kawan-kawan lu. Lu pembangkang di Perak…diulang PEMBANGKANG di Perak. Lu semua sudah kalah. Kalau lu nak menang bicara, Lu buatlah mahkamah sendiri, lepas tu lu semua jadi hakim. Comfirm apa benda bicara pun lu mesti memang…!

GEMPAR! RANCANGAN JAHAT PKR ESOK SEMASA KES LIWAT BERJALAN! MESTI BACA DAN EDARKAN DENGAN SEGERA!

February 2, 2010

(Dipetik dari : http://parpukari.blogspot.com)

Saya baru dikhabarkan oleh seorang sahabat dari PKR bahawa malam tadi lebih kurang jam 8.30 malam, satu mesyuarat telah diadakan di kediaman Anwar Ibrahim. Tujuan mesyuarat ini diadakan adalah bertujuan untuk menyelaraskan gerak kerja semasa bicara kes LIWAT Anwar dijalankan.

Yang mempengerusikan mesyuarat ini adalah Datin Seri Wan Azizah sendiri dan di antara orang yang hadir adalah Shamsul Iskandar, berikut adalah tindakan-tindakan yang akan dibuat sepanjang perbicaraan ini berlangsung:

1.Esok Karpal Singh akan memohon supaya Dato Seri Najib dan Datin Seri Rismah disapina sebagai saksi ke dalam kes Liwat ini (apa kena mengena mereka berdua dalam kes ini?)

2.Esok mereka akan menggunakan orang-orang mereka untuk membuat kacau bilau, bukan rakyat tetapi orang-orang upahan mereka yang akan membuatnya, tujuan mereka supaya mereka boleh memancing polis, bila berlaku kekasaran dan ini sekaligus akan membuat orang ramai simpati kerana polis bertindak ganas!

3. Shamsul Iskandar telah dilantik sebagai ‘field commander’! Esok misi provokasi pertama menentang polis akan dimulakan! Ini baru permulaan, mereka akan menggunakan lebih ramai orang lagi supaya ianya nampak lebih gah! Mereka juga akan mengadakan pelbagai jenis perhimpunan sepanjang perbicaraan kes ini!

Maka pesan saya kepada sesiapa yang patut, berhati-hatilah, musuh dalam negara ini sudah diaturkan untuk menggunakan taktik jahat, saya harap pihak berkuasa mengambil tindakan sewajarnya mengenai hal ini!

Saya minta jasa baik rakan bloggers semua supaya edarkan artikel ini tak kira dalam FB atau Twitter atau mana-mana saja, suapay kita tidak tertipu dengan mainan mereka ini lagi!

Juga baca disini tentang isu yang sama dan amaran polis mengenai perhimpunan haram esok!

SAMA RATA SAMA RASA, DEPAN BELAKANG SAMA SAJA!

PAS…YANG BUSUK…!!!

February 2, 2010


Berarak dan terjerit-jerit di jalanan dengan laungan TAKBIR menjadi kebanggaan PAS yang sentiasa merasakan merekalah pejuang Islam sebenar. Lebih-lebih lagi dengan fatwa Pak Gurunya yang memberikan harapan bahawa syurga sebagai balasan kepada setiap ahlinya, menjadikan PAS dilihat seolah-olah suci benar perjalanan politik mereka.

Suara teguran PAS juga lantang menghina, mengkritik dan melemparkan berbagai-bagai tuduhan kepada seteru politik mereka yang sebangsa dan seagama. Segala keburukan tanpa mengenal lagi dosa dan sebagainya. PAS menegur, seperti mereka adalah semulia-mulia golongan yang tak pernah terlibat dengan segala bentuk kemungkaran di dunia ini.

PAS memang cerdik menutup kemaluan mereka. Dalam cemuhan yang dilemparkan, mereka menutup banyak bangkai gajah dengan suara takbir, serban, janggut putih, jubah dan berbagai-bagai lagi hingga ke seluar dalam. Tetapi…benarlah kata orang, bangkai gajah manakan boleh ditutup. Satu masa baunya pasti dihidu orang.

Malah betul juga kata orang. PAS ibarat seekor kambing jantan yang memperlekehkan seekor ayam jantan. Kata kambing, “Wahai ayam jantan, kau punya balung dan taji yang cantik, tapi sayang kau suka berak merata-rata”. Maka jawab si ayam jantan, “ Sudahlah ko kambing (PAS), kau lagi hipokrit, berjanggut putih seperti alim, tetapi merayau-rayau tak pakai seluar…, nampak telur kau terjuntai-juntai”.

Buktinya PAS bersama sekutu-sekutunya melabel parti lain sebagai KRONI….tapi rupa-rupanya PAS pun sama, Pak Guru Kroniiiii…., PAS juga makin jadi boneka…pemimpin tidak dibenarkan mengkritik rakan kongsi, walaupun mereka berbuat mungkar…diam membisu…yang penting dapat kuasa…cakap banyak tentu pemimpin PAS kena tindakan disiplin.

PAS juga sudah semakin lupa dengan perjuangan Islamnya. Pemimpin mereka tak sehaluan dalam isu kalimah ALLAH. Ada yang berani mempertahankan…syabas…tapi ramai juga yang menyokong dan diam membisu…, kenapa agaknya…simple…biar gadai agama sikit-sikit, yang penting undi dalam pilihan raya…kuasa lebih penting dari mempertahankan Islam. Malah ada juga pimpinan PAS yang kata…beberapa perkataan yang diputuskan oleh majlis Agama Islam tidak boleh digunakan oleh agama lain…dianggap KUNO dan ketinggalan zaman….bangga benar penyokong PAS menyokong pemimpin ini….TAKBIRRRR…!

Itulah BUSUKnya PAS. Agaknya mereka dah mula lupa atau saja buat-buat lupa, “Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip mencari-cari kesalahan orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat antara satu sama lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah; Sesungguhnya Allah penerima taubat, lagi Maha mengasihani” (al-Hujrat).

PAS harus berfikir semula kewajaran mereka dalam Pakatan Rakyat. PKR dan DAP berjaya mempergunakan PAS sepenuhnya untuk kepentingan mereka. PAS dipijak semaunya. Kejayaan memijak PAS bererti kejayaan mereka memijak orang Islam. PAS mesti memulakan hidup baru sama ada bersendirian atau bersama UMNO. Mereka punyai nama yang berbeza, namun agenda Melayu dan Islam tetap menjadi nombor wahid dalam perjuangan.