KENAPA MENGHILANG….

Assalamualaikum,

 

Tanggal 9 Jun 2008, seorang rakan dari Kapar menghubungi saya, “saudara dah melawat blog bicarakapar.wordpress.com”. Saya menjawab tak tahu pun ada blog tersebut. Namun selepas itu, saya mula melayari blog tersebut. Eerrmmm…agak menarik juga dengan berbagai berita, propaganda dan cerita-cerita nakal yang disertakan dengan emosi penulis.

 

Fasa pertama mengunjungi blog tersebut saya sekadar membaca sahaja, lalu beralih ke blog lain. Tiga hari selepas itu, saya kembali melayari blog bicarakapar tersebut, namun mendukacitakan kerana pengendali blog tersebut telah menamatkan perkhidmatannya. Kenapa….???.

 

Tekanan atau kurang keberanian untuk bertanggungjawab terhadap isu-isu yang dibangkitkan, menjadikan pengendali berundur diseparuh perjuangan, atau bimbang segala data dan propaganda yang dicatatkan sekadar cerita kosong dan mungkin ada pembeli dibelakangnya, bertujuan untuk memburukkan individu tertentu bagi kepentingan seseorang.

 

Saya agak kecewa dengan penamatan blog itu. Bagi saya sekurang-kurangnya biarlah blog tersebut terus wujud dengan lebih bertanggungjawab dan jadi forum serta ruang sembang seluruh warga UMNO Kapar. Apapun akhirnya saya mengambil inisiatif ini, dengan mewujudkan blog bicarakapar2.wordpress.com untuk menjadi ruang bualan kita bersama, berkongsi pengalaman dan perancangan dalam usaha mengembalikan semula kekuatan UMNO Bahagian Kapar. Berilah pandangan yang membina dan bertanggungjawab dan janganlah jadikan blog ini untuk menjatuh dan memburukkan peribadi orang lain, kerana itu bukan tuntutan Islam sebenar. Salam Perjuangan. Wassalam.

Leave a Reply

